Zaytung.Com
Zaytung
Uzun uzun yaz
BLOG

Seda Tripkolic'ten, Çek Git Bebeğim Musa'ya... Bir Neslin Ergenliğine (ve Mahalle'deki Internet Cafe'ye) Damgasını Vuranlar

-> Cumhurbaşkanı Erdoğan, elinde Sözcü gazetesiyle kahvehaneye girerken görüntülendi...
-> AK Parti, Saadet Partisi ve Fatih Erbakan’dan oluşan grup, 2019 seçimlerine ''Kemalist blok'' adı altında katılma kararı aldı...
-> Çalışma Bakanlığı, ne olduğu belli olmayan tüm mesleklerin ''danışmanlık'' adı altında toplanmasına onay verdi...
-> 25 yıl aradan sonra ilk kez Melih Gökçek'siz kar görecek Ankaralıların endişeli bekleyişi sürüyor...
-> 21 yıldır kendisinden haber alınamayan genç popçunun, albüm çıkarmak için kapandığı stüdyoda unutulduğu ortaya çıktı...
FOTOHABER

Bahçeli: ''Buradaki +1 ben miyim lan?''

İstanbul yanlış adrese teslimde Avrupa birincisi...

Zaytung Zone

Zaytung Zone 2. Tasarım Pazarı birbirinden harika atölyelerle 19 Kasım'da...

SİNEMA

Justice League: Adalet Birliği (Batman’in sözleşmeli işçi olarak çalıştırdığı dünyayı kurtarma ekibi)

SPOR

Türkiye’nin Gurur Gecesi: Furkan Atmaca(13) Yönetimindeki A Milli Takımımız FIFA 18’de Adını Finale Yazdırdı…

Dünya Kupası’na veda eden,oynadığı oyun ve aldığı kötü sonuçlarla sürekli eleştirilen Türkiye A Milli Futbol Takımı'nda yüzler FIFA 18’den gelen haberle güldü... devamı...
VİDEOHABER

Bahçeli, bu kez de Suudi Arabistan'da oynanan büyük oyunu bozdu...

HALKIN SESİ

ABD Başkanı Trump: ''Bu kadar çok ülke olduğunu hiç bilmiyordum...''

"İnşallah 'Hepsini aklımda tutamıyorum, sayısını azaltalım bunların' diye emir vermez orduya. Deli bu çünkü. Manyak..."
KİTAP

İstanbul Kitap Fuarı'nda Hayatta Kalma ve Başarıyı Yakalama Rehberi...

ASTROLOJİ

KOÇ (21 Mart - 20 Nisan)

Grip olmaktan korktuğunuz kadar Allah'tan korksaydınız şimdiye kendi tarikatınızı kurmuş, müridlerinize okunmuş cep telefonu kılıfı falan satıyordunuz. Azcık dışarı çıkın yahu... devam...

ROCKY tshirtü için ilk gözaltı kararı hangi şehirden gelecek?

GTA'dan FIFA'ya... Yıllara Yollara Meydan Okuyan En İyi 7 Oyun...

Kombiyi Açmamakta Direnen Emrah Kandar(37), Aylık 200 TL Sabit Fatura İçin Putin'le Masaya Oturacak...

Kasım ayının ortasına gelinmesine rağmen hala yaşadığı evi ısıtmak için kombisini yakmayan Emrah Kandar (37), iki çocuğuyla beraber en büyük doğalgaz alıcılarından olduğunu belirterek Putin’den randevu talep etti. İkili yarın Kremlin’de bir araya gelecek. Kandar’ın fiyat kırmak için direk eve hat çekilmesini önermesi bekleniyor. devamı...

Rıza Sarraf'ın İtirafçı Olduğu İddialarının Ardından Dışişleri'nden ABD'ye Yeni Nota: ''Adı bile belli olmayan ne idüğü belirsiz bir şahsın sözleriyle...''

ABD'de tutuklu olarak yargılanan Rıza Sarraf'ın ceza indirimi karşılığında savcılığa itirafçı olduğu yönünde çıkan haberlerin ardından Dışişleri Bakanlığı'nda hareketli saatler yaşanıyor...devamı...

Halil Sezai... Acı çekiyor...

Blog

Yeni Başlayanlar İçin: Kedi

Geçtiğimiz günlerde “Dünya Kedi Günü” diye bir şeyin varlığından haberdar olmamızla birlikte nerdeyse 7 senedir şu hayvancağızlar hakkında doğru dürüst tek kelime söylediğimizi farketmemiz bir oldu. Halbuki kedi yani. Çoğumuzun evinde var, evinde olmayanın sokağında arada bir mama falan verip kafası okşadığı bir tane kesin var. Nasıl aklımıza gelmedi, geldi de “Lan internet komik kedi videosu dolu biz bari bulaşmayalım” mı dedik orasını tam bilemekle birlikte bu hafta artık bu ayıbı temizlemenin zamanı geldi. Hazır Mart ayı da yaklaşıyorken buyrun o halde, yeni başlayanlar için: KEDİ

 

1. Komiktir

Türden türe demek kısıtlayıcı olur, türler içinde bile karakteristik özellikleri farklı olan kedilerimizin ortak özellikleri ise hepsinin bir şekilde komik olmayı başarması. Yani kedi dediğin şey komik bir şey. Fıtı fıtı her şeye vurmaları olsun, televizyonda futbol izlerken topu yakalama çabaları olsun, salak salak şeylere korkmaları yahut korkması gereken şeye korkmamaları olsun insanı güldürüyor kısaca. Mesela bir yaratık durduk yere salatalıktan korkar mı? Korkmamalı di mi? Hele de aslanların, kaplanların soyundan geliyosun… Salatalık da ne bileyim…


 

2. Gıcıktır

Usul usul severken durduk yere yaptıkları tırmalama işlemlerinin ardından ‘’amk kedisi’’ diye nitelendirilirler. Bu tür kediler, ortada hiçbir şey yokken sadece pislik olsun diye saldırmalarından tanınırlar. Sehpa üzerinde kendi halinde duran anahtarlık, bardak, sigara gibi nesneleri sırf zevk için düşürmeleri, genel bir karakteristik özelliktir. Yine de 1. madde nedeniyle çok kızamıyosun işte, “amk kedisi” derken bi yandan sinirinden gülüyosun falan...


3. Biraz salaktır

Diyelim ki kediniz olmaması gereken bir yerde, yapmaması gereken bir şey yapıyor (ki kedinin işi bu aslında). Hemen onun dikkatini, elinize uçuşan bir şey alıp, sallayarak dağıtıp, yanınıza nakil ettirebilirsiniz. Peçete sallayın. Evde adeta bir Mahmut Tuncer efekti yaratın, kediniz o yapmaması gereken şeyle uğraşmayı kesip, yanınızda halaya katılacaktır.

Sizi belki o süreçten bir sinek bile kurtarabilir. Uçsun yeter lo…

 
- Abim damat oluyor, sıra da bana geliyor…


4. Sağlığa faydalıdır...

Canan Karatay netliği ile söylüyoruz ki, kedi insan sağlığına faydalı gelen bir canlıdır. Canlıymış yani, öyle diyolar. Yok tutun hayvanı yiyin demiyoruz. Kedinizi yemeyin. Olay şöyle ki; kedi mırlaması, insanı stresten arındıran bir durum imiş. Kedi sahibi insanların, diğer insanlara göre %40 daha az kalp krizi geçirme durumları varmış. Kedi başına mı %40, orasını bilmiyorum. Aynı zamanda solunum güçlüğü semptomlarını da azaltmaktaymış. Kedi sevmek bir de, kan basıncını düşürürmüş. Ben demiyorum, Fransız bilim adamları diyor.

(Mesela ama benim bir kedim vardı. Allahıma bin şükür kalbim sapsasağlam atıyorken, evde verdiği zararlar nedeniyle kalp krizi geçirme riskimi %90’a kadar çıkarmıştı… Bu istisnaydı ama… 2. maddedeki kedi gibi…)


Stresi azaltan bir kedi…
 

5. Ürkütücüdür

Kendi halinde yalanırken, birden duvara kitlenen bir kedi genelde insanı gerer. Üstüne yetmezmiş gibi boşluğa bakıp bakıp söylenirler. Siz o sırada Ayetel Kürsi’ye çoktan başlamışsınızdır (Bilmeyenler art arda besmele ile de devam edebilir). Ne gördün sen orada ya? Benim görmediğim ne var lan evde? Deli etme adamı!

 
- i see dead people...


6. Bakımı kolaydır

Kimisi her şeyi yer, kimisi de anasının karnından somon füme ile doğduğundan bir tek onu yer. Tırım tırım marketlerde somon ararsınız. Çılgın gibi paralar saçarsınız ‘’aman kedim aç kalmasın’’ diye. Kalmaz anacım o aç. Bir gün yemezse eğer hindili mamasını, ikinci gün mutlaka suratınıza küfrede küfrede yiyecektir. Hatta mamaya verecek paranız yoksa siz o gün ne yiyorsanız biraz da kediye verin, onunla da karnını doyurur (Kuru fasulye-pilavı benden iştahlı yiyenini bile gördü bu gözler).

Bir de kedinin kum olayı iyi. Öyle köpekte olduğu gibi sabah akşam elde poşet koş Allah, gezdir Allah derdi yok. Kum alıyosun, kuma sıçıyor. Etrafa 4-5 tane taş parçası saçmak da nazarı olsun o işin.


- Ağzımızı da silelim anne gurban...

 

7. Asil masil değildir

Kimisi vay kedi şöyle asil hayvan, vay böyle soylu falan diye gazı verse de kedi aslen asil falan değildir. Sadece uyanıktır. Dikkat etmezseniz evin efendisi olur, sizi de köle eder, oyuncak eder, parmağında oynatır. 

Kedi sadece net bir hayvan. Acıktım-doyur, sırtım kaşındı-kaşı, kumum bok doldu değiştir sistemi ile çalışır. Siz de net olun. Yemeğini verdim, o zaman gel sevicem. Şirin ol, poz ver instagrama koyucam. Bi daha o kabloyu kemirirsen ıslak mamayı rüyanda görürsün. Aranızdaki ilişkiyi bu şekilde net ve sınırları belli bir şekilde kurarsanız başınız ağrımaz.

 
Sanırsın Galler Prensi mk


8. Her yerdedir ve hiçbir yerdedir

Evde onu ararken, elinizi koyduğunuz gibi bulamazsınız. Çamaşır makinesine, çöp kutusuna, küvete, lambaların üstüne, perdelerin arasına, koltukların altlarına, televizyonun arkasına falan bakmanız gerekebilir… Çünkü onlar her şeyi yapmayı sevdiği gibi, her yerde olmayı da seven canlılar…


- Surprise bitch! 


9. Ortalığı karıştırır

Ortalığı karıştırır derken hem meraklı hayvanlar olmalarının doğal bir sonucu olarak evin altını üstüne getirmeyi severler, hem de deyim anlamıyla “ortalığı karıştırıp”  fitne esat çıkarmayı. Bir bok yiyip suçu, varsa evde yaşayan diğer hayvanların ya da ufak çocukların üzerine atmakta ustadırlar. Mesela saksıdaki toprağı kazıp, köpeğinizin üzerine atmak onun için bir zevk olacaktır. Sinsi gibi bir şey bu be…


İç mihrak... 


10. Eve iş getirilmesinden hoşlanmaz

Laptobun üstüne yatıp en olmadık tuş kombinasyonlarına aynı anda basarak ekranı-klavyeyi-mikrofonu işlevsiz hale getirmeye karşı doğal bir yetenekleri vardır. Dosya ve önemli evraklarınızın üzerine bir şeyler dökmeye bayılırlar. Çünkü kedi eve iş getirilmesinden hoşlanmaz... İşin bitmedi mi? Mesaiye kal o zaman ya da git bir kafede falan çalış. Gram zükünde değil senin önemli toplantı notların yahut klavyene dökülen kolanın verdiği sıkıntı. Canı ister döker, parayı kazanan o değil sonuçta…


 

11. Şaşırır... Her şeye şaşırır...

Mama taslarındaki mamaya şaşırabilirler, gölgelerine şaşırıp kavga edebilirler, aynadaki görüntülerine şaşırırlar, size şaşırırlar… Kedi dediğin şey sürekli şok. ‘’Halının ipi mi o? Aman tanrım ya halının ipi mi o?’’ edasıyla sürekli evde gezerler…


- Ya ne diyosun Duygu sevgilisinden mi ayrılmış??
 

12. Kameradan hazzetmez...

Evet kimi kediler objektiflere yakalanmaktan ve poz vermekten kaçınırarak sahiplerini sosyal platformlara fotoğraf koyma keyfinden net bir şekilde alıkoyarlar. Tam güzel bir pozunu yakaladım derken kımıl kımıl hareket edip kadrajın dışına çıkar, onu yapmıyorsa da en suratsız haliyle kameraya bakar. “Lan 2 like alamayacaksam ben seni niye besliyorum o zaman?” diye düşünebilirsinzi. Haklısınız. Ama işte o da hayvanın özel hayatı yani.  Belki eski sevgiliisi falan takip ediyordur ne bileyim...

 
Gitti en az 30 like'lık resim...
 

Ps. Hep yazdık ama ev hallerinden yazdık. Keyfi yerinde olanları yazdık. Bir de sokakta olan kediler var. Onları da unutmayın, unutmayalım. Kapımızın önüne, hatta imkanımız var ise, başka insanların da kapılarının önüne bir kap su koyarsanız onlara hediyelerin kralını vermiş olursunuz. Malumunuz havalar da buz… Sular donmasın diye içine bir damla zeytinyağı da damlatırsanız bebeksiniz. Kutulardan da evlerini yaparsanız cennetliksiniz. Öperim hepinizi hadin...

 

(Mervously Brüksel'den bildirdi)


facebook'ta Paylaş twitter'a yolla instela'da paylaş Allah'a havale et

Sizin Yorumlarınız:

Sıradaki Blog İçerikleri:

pekila.comPekila.com içerikleri:

Sıradaki Haberler:

(5.11.2017)

ABD Başkanı Trump: ''Bu kadar çok ülke olduğunu hiç bilmiyordum...''

"İnşallah 'Hepsini aklımda tutamıyorum, sayısını azaltalım bunların' diye emir vermez orduya. Deli bu çünkü. Manyak..."

Seda Bayhana, Mali müşavir


Diğer yorumlar ->

(2.11.2017)

Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, ''Şeytanla mücadele eğitimi'' verecek akademisyenler arıyor...

"Exorcism konusunda dışa bağımlılığı bitirecek bir hamle. Bu kadar konuşulduğuna göre birilerini rahatsız etmiş belli ki..."

Muzaffer Subazlı, Gazeteci


Diğer yorumlar ->