Zaytung.Com
Zaytung
Uzun uzun yaz
BLOG

Altın Almış Başını Giderken: Ele Güne Karşı Başınızı Öne Eğdirmeyecek Alternatif Düğün Takıları...

-> Sağlık Bakanlığı, 2 diş sarımsağı ezip içine zencefil ve limon katılarak oluşturulan aşı çalışmasında sona gelindiğini, bunun insana nasıl enjekte edileceği bulunur bulunmaz seri üretime geçileceğini duyurdu...
-> Ekonomi bilgisi ''Ekmeği dolarınan mı alıyok yeğenim?''den ibaret olan Muzaffer Eyiler(64), olası bir kabine değişikliği için şimdiden bıyık bırakmaya başladı...
-> Ekonominin gündemden hala düşmemesi üzerine acil toplanan bakanlar kurulunun nota verilmeyen yakın ülke arayışları sürüyor. Azerbaycan tedirgin...
-> Dünden beri Hazine ve Maliye Bakanı'na Dolar’ın ekonomiye etkisini anlatmaya çalışan Türkiye, durumu en ufak bir şekilde garipsemiyor...
-> Hazine ve Maliye Bakanı Albayrak’ın kurun ekonomiyi ölçmede etkisiz olduğunu söylemesinden sonra Merkez Bankası buzdolabı rezervlerini arttırma yoluna gidiyor...
FOTOHABER

Yeni rektör eşlerini tatlı bir telaş sardı...

Hükümet yanlısı kanallara canlı yayında çıkmayı başaran Muharrem İnce'de yeni hedef: Cumhurbaşkanı açıklama yaparken yayında kalabilmek...

DERGİ
SPOR

Siyaset ve Ekonomi Gündeminden Bunalan Mert Yuvar(32), Tamamen Siyasete Batmış ve Takımları İflas Etmiş Süper Lig'in Başlamasını Sabırsızlıkla Bekliyor...

Ülkedeki siyasi ve ekonomi gündemin bunaltıcılığından bu yıl da futbola kaçarak kurtulmayı planlayan Mert Yuvar(32), en az Türkiye'nin geri kalanı kadar siyasi ve ekonomik çöküntü içindeki Süper Lig'in başlamasını sabırsızlıkla bekliyor.  devamı...
VİDEOHABER

Bayram nedeniyle boşalan İstanbul'un tadını yine Taliban militanları çıkardı...

HALKIN SESİ

Çocuğu olmayan, bekar SGK çalışanının ''Çocuğunu FETÖ okuluna yolladığı'' gerekçesiyle ihraç edildiği ortaya çıktı...

"Olmayan çocuğunu FETÖ okuluna gönderen adam olan çocuğuna neler yaptırmaz. Tehlikeyi önceden sezen yetkililerimizi kutluyorum..."
KİTAP

Yaz Dizilerine Düşmenin Eşiğinde Olanlar İçin: Klişelerden Arınmış Vizyonlu Aşk Romanları...

SİNEMA

Yine Her Şeyi Birbirine Karıştırdınız Di mi? Dark Dizisinin İlk 2 Sezon Analizi, Hatırlatmaları ve 3. Sezon Teorileri

ASTROLOJİ

KOÇ (21 Mart - 20 Nisan)

Sevgili Koçlar... Ehehe... Yok yok tamam o espriyi yapmıycaz bu bayram... Ehehehe... Tamam ya sakin... Ehehehehe... devam...

N'olmuş n'olmuş?

Zaytung Zone

''Amaaan şimdi eve gidip kim yemek yapacak?'' şeklinde düşünen takipçilerimizi diğerlerinden bi tık daha fazla seviyoruz, dürüst olalım...

Popmundo: Maceralar

Dolar'la Maaş Almayanların Kurdaki Yükselişi Dert Etmemesi Gerektiğini Belirten Bakan Albayrak'tan Bir Müjde de İşsizlere: ''Siz TL de almıyorsunuz, valla en güzeli...''

Dün akşam CNN Türk'te katıldığı Tarafsız Bölge programında Ahmet Hakan'ın ekonomiyle ilgili sorularını yanıtlayan Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'in kurdaki yükselişle ilgili bir soruya verdiği 'Dolarla mı maaş alıyorsunuz?' yanıtı gündeme damgasını vururken, başarılı Bakan'dan bir müjde de sayıları 9 milyonu geçen işsiz vatandaşlara geldi.  devamı...

Koronavirüs Aşısı Denemelerinde Rusya'dan İyi Haber: 10 Ayıdan 8'i Hayatta Kalmayı Başardı...

Dünyanın bir çok ülkesinde halen devam eden Koronavirüs aşısı geliştirme çalışmalarında şu ana dek en umut verici haber Rusya'dan geldi. devamı...

İç Savaş ve Kıtlık Yüzünden Nüfusu 117 Kişiye Düşen Afrika Ülkesi, Göçmen Alımına Başladı

Blog

Taksici Telefonundan, En Son Model iPhone'a... Cep Telefonunuza Göre Karakter Analiziniz

90'lı yılların sonuyla birlikte hayatımıza giren cep telefonları artık gece yatmadan önce vedalaştığımız, sabahları 'günaydın' diye ilk kucaklaştığımız en yakın dostumuz, canımız ciğerimiz. An itibariyle anamızdan, babamızdan, nazlı yardan daha fazla gördüğümüz, yokluğunu daha fazla hissettiğimiz bu teknolojik bağımlılık, kuşkusuz ki karakterimizi de yansıtan en önemli unsurlardan bir tanesi. Şimdi elinizdeki cep telefonuna biraz daha yaklaşın ve hakkınızda ne söylediklerine kulak verin...

 

1. Takoz ebatında Nokia 33Bişi (Batarya kısmı bantlanmış) 

Eğer 65 yaşın altındaysanız iflah olmaz bir teknoloji düşmanısınız (Ya da dedem. Merhaba dede!). Arkadaşlarınızla ne zaman buluşsanız kullandıkları pahalı cep telefonları yüzünden onları aşağılar, ''Ya sen kaç lira verdin telefona? Bak ben bunu 8 yıldır kullanıyorum'' demekten tarifsiz bir haz, şarjının 1 hafta gitmesinden inanılmaz bir gurur duyarsınız. Niye böyle bi insan olduğunuz hakkında çok da fazla bi şey söyleyesimiz yok. Napalım, Allah da sizi böyle yaratmış. Bu da biraz cins olsun demiş. Favori tatil mekanlarınız Kabak, Olimpos ve Kelebek Vadisi. Favori kumaşınız şile bezi, favori paranız 20 lira, pantolonunuz ise yırtık.


- Aslında en güzeli dumanla haberleşmek ama bakmayın siz...


2. Samsung'un ilk akıllı telefon modelleri

Merhaba sevgili teyze veya amca. Sizi burada görmek ne güzel! Yaşınızın bir hayli ileri olduğunu ve adınızın önünde bir TC olduğunu tahmin etmekle beraber, telefonunuzun da çocuğunuzun 3-4 sene önce alıp eskittiği ve an itibariyle şarja bağımlı bir halde yaşamını sürdüren arkaik bir ürün olduğunu biliyoruz. Yaa görüyo musun işte! Sen yıllarca evladına her şeyin en iyisini, en yenisini almaya çalış, o hayırsızdan görüp göreceğin bu olsun... Bunların hepsi böyle anacım. Neyse; sizin sakin bir hayatınız var, çocuklarınızdan gelen en ufak iyi bir haber dahi sizi mutlu etmeye yetiyor ve ilk başta kullanmakta zorluk çektiğiniz akıllı telefonunuzda şu an oyun oynayabilecek ve Facebook'ta henüz pek bi şey yazamasanız da en azından like verecek kadar ustalaşmış bir haldesiniz. Ayrıca çatır çatır whatsapp kullanabildiğinizden de haberimiz var. 

Yok eğer yaşınız 50'nin falan altındaysa ağır parasızlıktan muzdarip bir arkadaşımızsınız. Öğrenci olma ihtimali hayli yüksek. Değilse de işsiz. Allah kolaylık versin karşim...

 

3. GSM'cilerin kendilerinin çıkardığı modeller

Hayalperest, umudunu asla yitirmeyen ve insanlara kolay kolay hayır diyemeyen, naif bir karakteriniz var. İşinizi görecek bir telefon almak adına girdiğiniz GSM bayisindeki o satış elemanına da hayır demeyi bir türlü beceremediniz ve her kullandığınızda içinizden küfür ettiğiniz telefonunuzu 24 ay taksitle sahip oldunuz. Kuvvetle muhtemel kıt kanaat geçinmekte olan bir öğrenci olduğunuzu tahmin etmekle beraber, telefona pek de önem vermeyen bir anne-baba olma ihtimalini de asla yadsımıyoruz...


- Üzgünüz ancak sözleşmenize göre 24 ay daha ürünü iade etmeniz mümkün değil...

 

4. Android sistemli, etrafta çok fazla bulunmayan, pahalı modeller

Kastettiklerimiz HTC, Zen Zeus bilmemne, Sony Xperia bişey bişey gibi telefonlar. İstatistiklere göre sizin bir yazılımcı falan olma ihtimaliniz %87... Girdiğiniz her ortamda elinizdeki telefonla birlikte kolayca farkediliyorsunuz. Markası ve modeli çok da bilinmeyen koca telefonunuzla ön plana çıkıyor ve bir aletten neredeyse %100 verim elde ederek paranızın karşılığını sonuna dek alıyorsunuz (Büyük ihtimalle de root'lu o telefon). Cep telefonu üreticileri telefonlara bütün o özellikleri sırf sizin gibiler (tüketicinin %0.5'i) için koyuyor. Normalde zararsız bir insansınız da işte konu Android-İOS karşılaştırmasına gelince (ki bulunduğunuz ortamda 1 adet iPhone'lunun olması yeterli bunun için) içinizden bir canavar çıkıyor. Erkekseniz sakallı ve göbeklisiniz. Kadınsanız da aynen. IQ fena değil, duygusal zeka yerde sürünüyor...  


- Telefona linux kurdum...

 

5. Android sistemli, etrafta zibil gibi olan, ne pahalı ne ucuz modeller

LG'nin, Huawei'nin falan var ya öyle modelleri. Eğer sizde onlardan biri varsa ve biraz daha kassanız en pahalısından alabileceğiniz halde bunu tercih ettiyseniz, "işimi görsün" diye cep telefonu alan, çok öyle poz yapmakla falan işi olmayan, rahat, kendiyle barışık bir tip olduğunuzu söylemek mümkün. "Herhangi bir cep telefonuna 1200 lira'dan fazla para verilmez. Hadi taş çatlasa 1300" yaşam felsefeniz. Öldürmeyecek kadar maaş alan ama çok da hırslı olmadığı için dert etmeyen beyaz yakalılar kategorisinden olma ihtimaliniz yüksek. Sizinle içilir...

  

6. Galaxy Note ve benzeri devasa ekranlılar

Yanınızda o büyüklükte bir aleti taşımaktan gocunmadığınıza göre onunla gerçekten iş güç bi şey hallediyorsunuz siz ya. Görünümden çok fonksiyona önem veren işkolik ve ciddi bi insansınız. Sizinle iş yapılır, eğlenmeye tatile falan gidilmez. Meslek ne bu arada? Muhasebeci misiniz sorması ayıp?


7. iPhone X

Daha dün bir, bugün iki. Ne ara gittin de aldın lan o telefonu? Neyse, şöyle biraz daha yakından inceleyince tam da size yakışanı yaptığınızı anlamak mümkün. Gerçekten zengin olamayacağınıza göre (onlar böyle şeylerle uğraşmaz) gelirinin önemli bir kısmını telefona yatıran, telefonunuyla gurur duyan, kafelerde, barlarda ilgi çekmek için telefonundan medet uman bir ibiş olduğunuzu söylemekte sakınca yok. Favori tatil mekanlarınız Bodrum ve Çeşme, favori bakım ürününüz wax ve kredi kartınızın son ödeme tarihi her ayın 30'u... Evet, yine en düşük ödeme miktarını karşılayarak, bir ayı daha atlatmayı deneyin bakalım. Olduğu kadar...


Iphone X için tavsiye edilen tutuş şekli...

 

8. Akıllı olmayan ufacık telefonlar

Var ya hani Samsung'un Noika'nın falan. Poilfonik melodili... Ha işte onları diyoruz. Siz emekliliğini doyasıya yaşayan bir baba, 70 yaşından sonra cep telefonu teknolojisiyle tanışmış bir anneanne veya evet, "baskonuş" sevdalısı bir taksicisiniz. Kişisel ihtiyaçlarınızı her zaman en ekonomik şekilde çözmeyi şiar edinmiş biri olarak, gösteriş ve lüks tüketim alışkanlıkları asla size göre değil. Buraya kadar her şey çok güzel ancak elinizdeki o telefon bozulduğunda büyük acılar çekeceğinizi ve ne kadar direnseniz de eninde sonunda akıllı telefonlara yenileceğinizi hatırlatmak isteriz...


Halk arasındaki adıyla "taksici telefonu"

 

9. iPhone'un eski modelleri (5-6 falan)

Yancılık sizin için sadece bir tutku değil, aynı zamanda bir yaşam biçimi. Yeni telefon almak üzere olan arkadaşlarınıza yanaşarak ''Eeee, eskisini napıcan?'' diye diye yaklaşık 10 yıldır telefona bir kuruş para vermediniz. Helal olsun valla. İnsanlar arkanızdan ''Yaa beleş mezar bulsa girer"'' benzeri şeyler diyor gerçi ama sktredin. Hep çekemediklerinden işte. Bir ihtimal de şu an çoktan tarih olmuş olan eski sevgiliniz ilişkinin ilk dönemlerinde gaza gelip hediye olarak aldı o telefonu ve muhtemelen hala size küfrederek taksidini ödüyor. Yancılıkla geçinebilen ya da ilişkinin başında iPhone aldırabilen biri olduğunuza göre elinizin yüzünüzün epey bi düzgün olması ve o telefonla çektiğiniz selfie'ler dolu en az 2000 takipçili bir insagram hesabınız olması lazım sizin. Bi de an itibariyle işsiz ya da öğrencisiniz. Söyleyeceklerimiz bu kadar...


 

Bonus: Çağrı Cihazı

Cep telefonundan kısa bir süre önce çıkan ve ömrü de pek uzun sürmeyen bu teknolojiyi neden hala pantolonunuzun kemerine takıyorsunuz? Niye cep telefonunuz yok? Neyse hakkınızda çok da fazla spekülasyon yapmak istemiyoruz. Sizden çekindik açıkcası. Var bi numaralar kesin...


 - Buna sahip olan kimseyle dalaşmayın bizce...


facebook'ta Paylaş twitter'a yolla Allah'a havale et

Yorumlar:

Sıradaki Blog İçerikleri:

Sıradaki Haberler:

(20.7.2020)

Çocuğu olmayan, bekar SGK çalışanının ''Çocuğunu FETÖ okuluna yolladığı'' gerekçesiyle ihraç edildiği ortaya çıktı...

"Olmayan çocuğunu FETÖ okuluna gönderen adam olan çocuğuna neler yaptırmaz. Tehlikeyi önceden sezen yetkililerimizi kutluyorum..."

Muzaffer Sağalcılar, Emekli


Diğer yorumlar ->

(12.5.2020)

Erdoğan, CHP'ye yüklendi: ''Meydanı bu faşist zihniyete bırakmayacağız...''

"Meydanda 2. bir faşist zihniyete daha yer olduğunu öğrenmek sürpriz oldu. Çok şükür hükümetimiz sayesinde ağzına kadar dolu sanıyordum orasını... Eveet hangi karakola teslim oluyorum?"

Yeşim Benece, İşsiz


Diğer yorumlar ->