Zaytung.Com
Zaytung
Uzun uzun yaz
VİDEOHABER

Çektiği klip nedeniyle gözaltına alınan rapçi Rota’nın polisteki ilk ifadesinden: ''Bakın memur bey, Bilal’e anlatır gibi başlayayım...''

-> Diyanet İşleri Başkanlığı, önümüzdeki hafta deplasmanda kılınacak cuma namazı hazırlıklarını günde tek idmanla sürdürüyor...
-> Halk sağlığı için sigaradan yüksek vergi alındığını açıklayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, elektrik ve doğalgaza da bir bahane bulmak üzere olduklarını müjdeledi...
-> Hazine ve Maliye Bakanlığı cephesinde heyecanlı bekleyiş: Sıra geldi pastane, lokanta, cafe vb. yerlere denetimde kesilecek cezalara...
-> Hala direk dansına başlamamış olan az ünlü statüsündeki sanatçılar Kültür Bakanlığı tarafından koruma altına alınacak....
-> Test, vaka ve ölüm oranlardan altı sıfır atarak ''Yeni Normal''e geçiş yapan Türkiye, Korona Olimpiyatlarına hazırlanıyor...
FOTOHABER

Türkiye'yi, Dünya Yargı Bağımsızlığı sıralamasında Amerika Birleşik Devletleri'ni geçme heyecanı sardı...

Şehirde zimmete geçirilebilecek bir şeyler olduğu iddiaları, Yozgatlılar arasında heyecan yarattı...

SİNEMA

Hala İzleyecek Bir Şeyler Arayanlar İçin: Ünlü Yönetmenlerden Film Tavsiyeleri...

BLOG

Make Türkiye Great Again! Yıllar Sonra Barışan Hepsi Grubu ve Bir Nesli Peşinden Sürükleyen Öyküsü...

HALKIN SESİ

Erdoğan, CHP'ye yüklendi: ''Meydanı bu faşist zihniyete bırakmayacağız...''

"Meydanda 2. bir faşist zihniyete daha yer olduğunu öğrenmek sürpriz oldu. Çok şükür hükümetimiz sayesinde ağzına kadar dolu sanıyordum orasını... Eveet hangi karakola teslim oluyorum?"
KİTAP

''Kendini sev, evrene enerji şeyap'' Zırvalarından Sıkılanlar İçin, Bir İşe Yaraması Muhtemel Kişisel Gelişim Kitapları

DERGİ
ASTROLOJİ

KOÇ (21 Mart - 20 Nisan)

Düzenli bir cinsel hayatınız yok diye üzülmeyin. İş başvurularınıza geri dönülmüyor diye dertlenmeyin. Lütfen büyük resmi görmeye çalışın. Şunun şurasında ne kadar ömrünüz kaldı ki zaten? Yapmayın böyle... devam...

Şimdi de Fenerbahçe'nin Başkanına Saran AK Parti Yönetiminden Samimi Açıklama: ''Ülkenin başka bir derdi olmadığı için, can sıkıntısından...''

Dün akşam oynanan Fenerbahçe-Galatasaray karşılaşmasıyla birlikte sarı-kırmızılıların Kadıköy'deki 21 yıllık galibiyet hasreti de sona ererken, maçın ardından AK Partili önde gelen isimler, basın ve troller'in koro halinde FB başkanı Ali Koç'u istifaya çağırmaları da geceye damga vuran bir başka gelişme oldu. devamı...

N'olmuş n'olmuş?

Zaytung Zone

''Amaaan şimdi eve gidip kim yemek yapacak?'' şeklinde düşünen takipçilerimizi diğerlerinden bi tık daha fazla seviyoruz, dürüst olalım...

Popmundo: Maceralar

Türkiye, Hala Günlük Vaka Sayısı Falan Açıklayan Sağlık Bakanı'na Durumu İzah Etmeye Çalışıyor: ''Abi biz saldık, sen de bırak istersen artık...''

1 Haziran'dan itibaren başlayan normalleşme sürecine hızlı bir giriş yapan ve neredeyse koronavirüs salgını hiç yaşanmamışcasına gündelik yaşamına geri dönen Türkiye, hala düzenli olarak vaka ve ölü sayısı gibi bilgiler paylaşan Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'ya durumu izah etmenin uygun bir yolunu arıyor. devamı...

Hala Bir İşi Olduğu İçin Şükretme Çabaları, Pazartesi Sendromuna Yenik Düştü: ''Mk iyiydik böyle ya...''

Koronavirüs salgını nedeniyle yaklaşık 2 aydır evden çalışan beyaz yakalıların önemli bir bölümü 1 Haziran pazartesi itibariyle iş başı yapmaya hazırlanırlarken, pazartesi sendromuyla hala bir işe sahip olduğu için şükretme arasındaki mücadelenin galibi de netleşmeye başladı. devamı...

Teoman, Yaklaşık 30 Manken Eşliğinde Çektiği Yeni Klibinde Yine "Yalnızlık", "Aşk Acısı", "Hayatın Anlamsızlığı" Falan Gibi Konuları İşledi

Kitap

OHAL Döneminde Okunacak 8 Kitap...

Evet, OHAL ilan edildi. Kimse ne olduğunu, neler olacağını bilmese de, OHAL döneminde sokağa çıkma yasaklarının olacağı söylentileri, evinde oturmakta olan insanlara kitap tavsiye etme yükümlülüğü uyandırdı. Zaytung Kitap olarak bu zor günlerde büyük bir yükün altına girdik ve sizler için en iyi OHAL kitaplarını derledik.


1. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası


Tek kelimeyle muhteşem, iki kelimeyle çok muhteşem. Elime aldım ve bir türlü bırakamadım. OHAL dendiğinde, Orhan Pamuk’tan Kemal Varol’a herkesin aklına birçok yazar gelmiş olmalı. Fakat ben biraz daha nostaljik takılmayı seviyorum. Oğuz Atay olsun, Sait Faik olsun, 1982 Anayasası olsun... Gittim bir kitapçıya 1982 Anayasası'nı aldım ve inanın ilk okuduğumdaki hazzı bir kez daha aldım. Asimov’a selam çakarcasına değiştirilemeyen ve değiştirilmesi teklif dahi edilemeyen ilk üç madde, kitabın sonunda yazarın mükemmel bir dönüşle her şeyi yerli yerine oturtması... Tek kelimeyle harika. OHAL günlerinizi Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'yla eğlenirken, öğrenerek geçireceksiniz.


2. Benim Hayatım Hep Böyle mi Geçecek – İbrahim Bilgen – Epsilon


Psikiyatr/Psikoterapist İbrahim Bilgen tarafından yazılan bu kitap, panik atakla, stresle, kaygıyla başa çıkmak için bir kılavuz niteliğinde. Tamam, OHAL ilan edildi ama bu o kadar da panik yapılacak bir mesele mi? O kadar da panik yapmaya gerek var mı arkadaşlar neler oluyor nefes alamıyorum allahım offf bir ki üç burundan nefes ver... HAYIR. Tüm bunları unutun. Endişe duyduğunuzda bu kitabı elinize alın ve okumaya başlayın. Hayır, hayatınız hep böyle geçmeyecek allah aşkına bi sakin olun ya gidin Xanax falan alın ayıp ya al şu kitabı kardeşim titreme iki dakka offfff.


3. 1984 – George Orwell – Can Yayınları

1984. Tam da bu günleri anlatan kitap. CHP iktidarda, o günleri anlatıyor; Kolasiyon geliyor, o günleri anlatıyor; AKP iktidarda, o günleri. Sevgilinden ayrıldığında oku, yine o günleri anlatıyor. Mucizevi bir kitap. OHAL döneminde bu kitabı elinizden düşürmeyin. İlk okuduğunuzda fark edemediğimiz çokça şeyi –mesela kitabın yazarının GEORGE ORWELL adında İngiliz bir yazar olduğu gibi- tekrar okuduğunuzda fark edecek ve çok şaşıracaksınız. 

 

4. Kapital Üçüncü Cilt – Karl Marx – Yordam Kitap

Kapital okumak için bundan daha güzel bir zaman olamaz. Türkiye’de ilk defa bir OHAL ortamında Karl Marx okumak bu kadar tehlikesiz. Bu yüzden bu üç aylık süre Kapital okumak harika bir fırsat gibi görünüyor. Özellikle üçüncü cilt. Türkiye’de Kapital’in üçüncü cildini okuyan insan sayısı şu an parmakla gösterilecek kadar az. Ufuk Uras ve Baskın Oran dışında, Kapital’in üçüncü cildini henüz okuyan olmadı. (Bir dönem Gün Zileli’nin ikinci cildin ortalarına kadar geldiği dedikodusu dolaşırdı ama eeeh yani, bilemiyorum doğruluğu tartışılır.) Gidin, kendinize bir güzellik yapın ve üçüncü cildin keyfini çıkarın. Kitap seri gibi olmadığı için direkt üçüncü ciltten başlayabiliyorsunuz hikâyeyi pek kaçırmıyorsunuz yani. İşçiler falan var işte. Emek sömürü. Kapitalizm. Böyle şeyler ya öyle pek zor da değil yani.

 

5. Sağlam İrade – Tahir Fatih Andı – Hat Yayınevi

OHAL zamanlarında okumasanız bile sokağa çıktığınızda kapağı dışarıdan görünecek şekilde elde taşımanız, hadi en kötü polis çevirmesi falan olduğunda çantanızda bulunması size hayatı oldukça kolaylaştırabilecek harika bir kitap. Zaten edebiyatın da en temel amaçlarından biri hayatı kolaylaştrmak değil midir? Kitap bu yönüyle ciddi bir edebi değer de taşıyor. Kimi yörelerde, herhangi bir kafeye gittiğinizde masaya SAĞLAM İRADE koymanın size şans getireceğine de inanılır.


6. Karamazov Kardeşler – Fyodor Dostoyevski – İletişim Yayınları

Kardeşim, okuyun şu kitabı artık be. Dilimde tüy bitti. Dostoyevski ya, en ünlü kitabı ya,  oku arkadaşım artık şu kitabı. OHAL ilan edilmiş, sokağa çıkma yasağı yolda, artık yani sen de bi taşın altına elini koy. Yeter valla bıktım bu kaçıncı öneri hâlâ bakıyorum kitap baskı yapmıyor. Napalım yani illa bağıralım mı rencide mi edelim insanların yanında Aleksey’i bilir misin Karamazov Kardeşler’deki deyip yüzünüze mi vuralım anlamıyorum ki.

 

7. Yılmaz Özdil – OHA-L

Bu kitap henüz yazılma aşamasında. Hissediyorum. Yılmaz Özdil bir yerlerde tam da bu adla bir kitap yazıyor.  Kitap önümüzdeki iki üç ay içinde yayımlanacak. Özdil hicivle ve kelime oyunlarıyla OHAL’i eğlenceli bir hale getirmiş fakat gülümsetirken düşündürmeyi de ihmal etmiyor :) Anlaşılan o ki bazılarına yine feci dert olacak :) 

 

8. Büyük Kapatılma – Michel Foucault – Ayrıntı Yayınları


Yani bunu zaten okumanız lazımdı. Çok açık söylüyorum, Büyük Kapatılma’yı okumamış olup Zaytung Kitap’ta dolananlar derhal bu sayfayı kapatsın. Yahu sen Foucault okumamışsın, hâlâ nasıl bir yüzsüzlükle gelip burada kitap önerisi okuyorsun? Bu nasıl bir cehalettir ya? Şimdi hemen gidiyorsun bir sahafa, önce kimliğini cebine koyuyorsun tabii, sonra bu kitabı okuyup özetini çıkarıp haftaya buraya geliyorsun. Hoşçakal. Bak ya, hâlâ ekrana bakıyor. Hadi canım, hadi bi zahmet çık meşgul etme insanları cehaletin ekrana yansıdı yeminle offf.

(Mücellit Diken bildirdi)


facebook'ta Paylaş twitter'a yolla Allah'a havale et

Yorumlar:

Sıradaki Kitap İçerikleri:

Sıradaki Haberler:

(12.5.2020)

Erdoğan, CHP'ye yüklendi: ''Meydanı bu faşist zihniyete bırakmayacağız...''

"Meydanda 2. bir faşist zihniyete daha yer olduğunu öğrenmek sürpriz oldu. Çok şükür hükümetimiz sayesinde ağzına kadar dolu sanıyordum orasını... Eveet hangi karakola teslim oluyorum?"

Yeşim Benece, İşsiz


Diğer yorumlar ->

(17.4.2020)

İçişleri Bakanlığı, Mansur Yavaş ve Ekrem İmamoğlu hakkında ''halka yardım için bağış topladıkları'' gerekçesiyle soruşturma başlattı...

"Ben direkt terör soruşturması bekliyordum ama bu sefer eli düşük açmışlar. Bir rehavet mi var acaba hükümetimizde?"

Soner Turkancı, Öğretmen


Diğer yorumlar ->